Gdzie znaleźć dobrego pracownika?

Znalezienie dobrego pracownika to jedno, trzeba jeszcze go utrzymać i sprawić, by był wierny i lojalny względem organizacji. Jak tego dokonać? Jakie cechy powinien posiadać dobry szef?

Szef na medal

Szef, manager, team leader – niezależnie od nazwy, chodzi o osobę, która zarządza ludźmi, zespołem. Rekrutacja pracowników to często również jej działka. Na pewno taka osoba ma wpływ na to, kogo zaprasza do swojego zespołu. Rekrutację trzeba przeprowadzić w oparciu o pewne kryteria. Oprócz twardych faktów z cv, trzeba zobaczyć z kim mamy do czynienia jeśli chodzi o charakter.

Wymagania – od kandydata i od organizacji 

Każdy szef chciałby mieć lojalnych i oddanych pracowników, ale żeby pracownicy tacy byli, trzeba dać im coś od siebie, a nie tylko wymagać. Nie chodzi o jak najwyższe zarobki, chociaż oczywiście wynagrodzenie jest formą docenienia pracownika. Chodzi też o szacunek do pracownika i jego pracy.

Work life balance

Coraz większą uwagę zwraca się na równowagę między życiem zawodowym a osobistym, rodzinnym. Solidne, dobre firmy, nie będą wymagały od pracownika poświęcenia życia osobistego dla pracy, wiedząc, że pracownik w ten sposób wcale nie będzie pracował wydajnie, bo prędzej czy później dopadnie go wypalenie zawodowe.

Więcej o rekrutacji pracowników można znaleźć tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *